HOME DOWNLOADS TOOLS HOW TO'S SOFTCAM.KEY FORUM LINKS
It is currently 29 Mar 2024, 12:42




Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
 BICICLETA ELECTRICA 
Author Message

Joined: 18 Dec 2019, 19:26
Posts: 50
Post Re: BICICLETA ELECTRICA
Super !
Cum le securizezi? Au multe componente care fac cu ochiul la smecherii nostrii.
Boala romanilor ( sau a unei componente specifice).

_________________
Octagon Sf8008 Combo
Octagon Sf8008 mini
Axas his 4k Combo+ cu imagine Dinobot
Amiko A5-pe drepta-tunere defecte


13 Jan 2022, 15:45
Profile Send private message
User avatar

Joined: 18 Jan 2013, 14:02
Posts: 986
Location: West
Post Re: BICICLETA ELECTRICA
pana acum nu au fost probleme folosind incuietori normale... :D


13 Jan 2022, 16:12
Profile Send private message WWW
User avatar

Joined: 18 Jan 2013, 14:02
Posts: 986
Location: West
Post Re: BICICLETA ELECTRICA
Talia Bicicletei

Inainte de a cumpara o bicicleta, mai ales cand este prima data cand
cumparam asa ceva, trebuie sa stim ce talie ne convine cel mai bine. Acest
lucru se face in functie de morfologia fiecarui utilizator, dar si de cofort sau
randamentul fiecaruia. Daca alegem o bicicleta neadecvata la morfologia
noastra riscam sa avem dureri de spate, ceafa, picioare sau maini, eventual
de umeri. Pentru a alege talia corecta putem folosii o formula de calcul sau
eventual se poate afla si din tabelul de mai jos. Formula dupa care se poate
calcula talia ideala pentru o bicicleta standard este:

Lungimea dintre picioare pana la sol (in cm) x 0,66 = talia cadrului recomandat (in cm).

Pentru un VTT este: Lungimea dintre picioare si sol (in cm) x 0,59 = talia
recomandata (in cm). Cateodata talia unui cadru este data in inci sau poate fi
standard: XS, S, M, L, XL sau XXL. Aceste talii pot varia de la un constructor
la altul.

Image

Evident ca toate aceste date sunt date cu titlul indicativ dar cel mai bine este
ca ciclistul sa probeze inainte de a cumpara o bicicleta. La unele persoane,
mai ales incepatoare criteriul este sa poata pune picioarele pe sol cand stau
pe sa, pentru a se simtii mai in siguranta, chiar daca nu este cea mai buna
pozitie de rulaj apoi. In afara de aceste criterii ar mai fi inaltimea si inclinarea
ghidonului dar si seaua bicicletei.


13 Jan 2022, 17:38
Profile Send private message WWW
User avatar

Joined: 18 Jan 2013, 14:02
Posts: 986
Location: West
Post Re: BICICLETA ELECTRICA
Am sa mai scriu cate ceva despre celulele Li-Ion folosite la bateriile
bicicletelor si care sunt generatoare de eventuale probleme.
In primul rand ca sa aflam cate ceva in plus de aceste celule cu ajutorul
culorilor acestora dar si ai altor indicatori puteti consulta situl de AICI .
Dupa cum bine stim aceste baterii Li-Ion sunt de mai multe capacitati, in
functie de fabricanti si scopul la care sunt folosite, ele au o anumita limita
de viata data de numarul de reincarcari la care sunt supuse.
Problema lor este ca au un nivel de tensiune minimal dupa care nu se mai pot
reincarca cu ajutorul incarcatorului, caz in care trebuie desfacuta bateria si
reincarcate celulele separat.
Uneori si acest lucru este dificil deoarece sunt descarcate sub pragul limitei
minime (2.7-2.8V), de exemplu 1.2V din totalul de 3.7V (eventual 4.2 V cand
sunt incarcate la maximum).
In cazul acesta ca sa putem debloca memoria de prag limita trebuie sa
punem in paralel bateria descarcata (de ex. 1.2 V) cu una plina de 4.2 V, timp
de aprox 20 de secunde, timp suficient pentru ca cea descarcata sa treaca de
pragul limita (va ajunge la aprox +- 3V), dupa care se poate reincarca din
nou cu ajutorul incarcatoarelor.
Exista si o metoda mai neortodoxa cu care se poate repara o baterie care
indica zero V pe care nu am sa o descriu din motive de siguranta (se stie ca la
aceste baterii exista riscul de incendiu/explozie daca nu se respecta anumite
reguli). Totodata aceste baterii (celule) se pot revigora pentru a le da o noua
viata, chiar daca nu trebuie sa ne asteptam la miracole (adica sa fie exact ca
cele noi).
As adauga ca o baterie buna trebuie sa aiba rezistenta interna sub 200 ca sa
se mai poata folosii corect iar daca depaseste 400 atunci este de aruncat la
gunoi.
Dar sa revin la ceea ce este mai important, revigorarea dar si capacitatea de
descarcare a bateriei. Acest lucru se oate face cu ajutorul a (cel putin) doua
instrumente pe care am sa le prezint mai jos:

Image

Primul este un Incarcator inteligent (in cazul de fata) Opus BT-C3100 V2.2
care costa in jur de +- 40-50€ iar al doilea este facut de casa cu ajutorul
unor piese cumparate si ajunge in total la vre-o 12€ (poate mai putin de pe
la chinezi).
Opus poate:

- Incarca bateriile;
- Incarca si testa bateriile;
- Afla Rezistenta interna a bateriilor (Quick Test);
- Revigora bateriile (Dicharge/Refresh) (dupa 3 descarcari si incarcari
succesive a bateriei) (o operatiune de mare durata);
- Descarca complet bateriile.

Nu am sa descriu amanuntit acest Incarcator dar pot spune ca este unul
foarte bun cu care putem afla capacitatea de descarcare a unei baterii,
rezistenta interna, tensiunea si curentul ei si putem oferii o a doua tinerete
unei baterii obosite.

Al doilea tester, home made, este facut cu ajutorul unui Analizator "ZB2L3",
doua rezistente ceramice de 5W 7.5 ohm jouli puse in paralel, unui suport
din plastic pentru bateriile Li-Ion 18650 si unui incarcator de GSM 5V pentru
alimentarea Analizorului.

Image

Image

Bateria de testat trebuie sa fie full incarcata dupa care o introducem in
suportul ei apasam butonul + sau - pana selectam tensiunea minima
P 3.0 si apoi apasam butonul OK si incepe testul respectiv.
Testul consta in descarcarea bateriei pana la nivelul minim (3 V) si masurarea
capacitatii de descarcare a ei, dupa care va urma o incarcare pentru stocarea
bateriei care este de 3.7V. In acest fel putem afla capacitatea de descarcare
a celulei respective (mA/h), lucru foarte important in autonomia finala a unei
baterii de bicicleta.


03 Feb 2022, 18:31
Profile Send private message WWW
User avatar

Joined: 18 Jan 2013, 14:02
Posts: 986
Location: West
Post Re: BICICLETA ELECTRICA
Image

In anul 1895 in ziarul New York World au fost publicate 41 de reguli de
circulatie pe bicicleta pentru femei: :D :lol:

41 de reguli pentru bicicliste de sex feminin:

Nu te speria.
Nu leșina pe drum.
Nu purta șapcă de bărbat.
Nu purta jartiere strânse.
Nu uitați de geanta cu scule
Nu rula la „100 de ani”.
Nu merge pe langa prapastie. Este periculos.
Nu te lăuda cu călătoriile tale lungi.
Nu critica „picioarele” oamenilor.
Nu purtați jambiere foarte colorate.
Nu te plimba pe ghidonul bicicletei
Nu refuzați asistența pe un deal.
Nu purta haine care nu se potrivesc.
Nu neglija un strigăt ca „lumina stinsă”.
Nu purta bijuterii în timpul plimbarii.
Nu face curse. Lăsați asta pe seama altora.
Nu purta cizme cu siret. Sunt obositoare.
Nu vă imaginați că toată lumea se uită la tine.
Nu mergeți la biserică în costum de bicicletă.
Nu purtați o pălărie de petrecere cu flori.
Nu contestați dreptul de trecere ale telecabinelor.
Nu mesteca guma. Exersează-ți fălcile în privat.
Nu purtați mănuși albe pentru copii. Mătasea este o problema.
Nu întreba: „Ce părere ai despre bicicleta mea?”
Nu folosiți argoul pentru biciclete. Lasă asta băieților.
Nu ieși după lasarea întunericului fără o escortă masculină.
Nu rămâne fără ac, ață și degetar.
Nu încercați ca fiecare articol din ținuta dvs. să se „potrivească”.
Nu lăsați părul auriu să atârne pe spate.
Nu-l lăsa pe micuțul Fido să te însoțească
Nu aprinde un chibrit pe șea.
Nu discuta despre bicicleta cu fiecare bărbat pe care îl cunoști.
Nu apărea în public până nu ai învățat să mergi bine.
Nu exagera cu lucrurile. Lăsați ciclismul să fie o recreere, nu o muncă.
Nu ignora legile drumului pentru că ești femeie.
Nu încerca să mergi în hainele fratelui tău „pentru a vedea cum se simte el”.
Nu țipa dacă întâlnești o vacă. Dacă te vede prima, va fugi.
Nu te lauda pentru că mergi pe o roată.
Nu imita atitudinea fratelui tău dacă merge paralel cu solul.
Nu faceți o călătorie lungă dacă nu sunteți sigur că o faceți cu ușurință.
Nu incerca sa bați „recorduri” și „doborâri de recorduri”. Asta e sportiv.


15 Mar 2022, 12:45
Profile Send private message WWW
User avatar

Joined: 23 Jun 2009, 10:32
Posts: 132003
Location: On the barrel ...
Post Re: BICICLETA ELECTRICA
M-ai convins ! Raman barbat !

:lol: :roll: :shock:

_________________
Ex computer guru !


15 Mar 2022, 13:38
Profile Send private message
User avatar

Joined: 18 Jan 2013, 14:02
Posts: 986
Location: West
Post Re: BICICLETA ELECTRICA
A venit caldura si m-am apucat de treaba, am mesterit doua biciclete
electrice pliante (black&white) :)

Bicicleta plianta Evobike:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

O bicicleta plianta retro italiana:

Image

Image

Image

Image


24 Mar 2022, 17:38
Profile Send private message WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.